By 

Intensere orgasmes? Train je ‘sexspieren’ voor een beter sexleven


Standjes, nieuwe technieken en open communicatie zijn heel erg belangrijk voor een leuk en spannend sexleven. Maar wist je dat je bepaalde spieren tussen je benen kan trainen voor nog betere sex? Tell me more, please!

Voordelen bekkenbodemspieren

Het trainen van je bekkenbodemspieren, ook wel ‘sexspieren’ genoemd – heeft heel wat voordelen. Wanneer je deze spieren net zo goed aanpakt als je andere spieren, zal de bloedtoevoer naar je vagina toenemen. En daarmee ook je vochtigheid en vaginale spanning. De frequentie en intensiteit van je orgasme zullen stijgen en je zult merken dat je vaker opgewonden raakt. Daarbij maakt het trainen je vagina strakker, wat de sensatie tijdens je vrijpartijtjes verhoogt. Niet alleen voor jou, maar ook voor je partner! Plezier verzekerd…

Voor we de oefeningen behandelen, is het natuurlijk wel fijn om te weten waar je bekkenbodemspieren zich precies bevinden. Voor nu zoomen we even in op de praktische kant en behandelen we zes oefeningen die wonderen verrichten voor je sexleven…

1. Van voor naar achter

Net zoals bij sporten is het heel belangrijk je lichaam en spieren op te warmen. Begin daarom met de volgende oefening: sta rechtop met je benen lichtjes gespreid en beweeg je bekken naar voor en naar achter. Tijdens de voorwaartse beweging span je je bekkenbodem- en bilspieren aan en adem je uit. Ontspan je spieren bij de achterwaartse beweging en adem in. Herhaal deze oefening acht keer in een langzaam tempo en zes keer snel.

2. Links naar rechts

Doe dezelfde oefening als hierboven, maar beweeg je heupen dit keer van links naar rechts in plaats van van voor naar achter. Herhaal ook deze beweging acht keer langzaam en acht keer in snelle bewegingen.

3. Kegelsoefening

Bij het uitvoeren van de klassieke kegeloefening concentreren we ons op het aanspannen en vasthouden van de bekkenbodemspieren. Ga zitten in een comfortabele houding en probeer je spieren gedurende 3 tot 5 seconden zo hard mogelijk aan te spannen. Het aanspannen van je bekkenbodemspieren zou je het gevoel moeten geven alsof deze spieren zich naar boven toe bewegen. Ontspan je spieren vervolgens enkele seconden. Herhaal deze beweging zo’n tien keer. Als je deze oefening eenmaal onder de knie hebt, zul je merken dat je de spanning steeds langer aan kan houden en je de oefening op ieder moment en op elke manier uit kunt voeren. Staand, liggend, zittend, kokend of werken: hoe handig!

4. Brug

De brugoefening focust zich voornamelijk op het sterker maken van de bilspieren, maar helpt ook bijzonder goed bij de ontwikkeling van je ‘sexspieren’. Ga liggen op je rug en buig je knieën, zodanig dat je voeten vlak op de grond komen te staan. Leg je armen naast je lichaam met je handpalmen naar beneden. Richt je bekken naar boven en span de bilspieren gedurende acht seconden keihard aan. Laat je bekken vervolgens zakken tot de grond. Doe dit zo’n tien keer achter elkaar. Rust even uit en herhaal nog tien keer. Voor een pittigere versie van de brug kan je één been van de grond heffen en vijf keer op en neer bewegen zonder de grond te raken terwijl je bekken gespannen in de lucht blijven.

5. Squats

Plaats je voeten op heupwijdte op de grond. Buig je knieën en breng je zitvlak naar de grond alsof je op een stoel gaat zitten. Ga zo laag mogelijk, maar zorg ervoor dat het nog steeds comfortabel blijft. Hierbij is het belangrijk om om je rug recht te houden en licht voorover te leunen. Je knieën blijven in lijn met je tenen. Wanneer je weer rechtop gaat staan, is het de bedoeling dat je je bil- en bekkenbodemspieren aanspant. Herhaal deze oefening tien keer.

6. Kus

Ontdek wat de bovenstaande oefeningen voor effect hebben op je sexleven en toon je nieuwe kunsten aan je partner tijdens het vrijen. Bij de vaginale kus probeer je korte pulsen te creëren rond de penis van je partner door je sexspieren herhaaldelijk samen te trekken.

Sidenote: Train wel met mate zodat je overactieve bekkenbodemspieren voorkomt. Dit kan zorgen voor seksproblemen zoals vaginisme.

Wij verwerken deze work-out alvast in ons fitnessschema. Jullie ook? 

Meer work out tips:

Beoefen deze 4 sporten voor een gezonder sexleven

Welke standjes zijn goed voor een strak lichaam? Pillowtalk met Diesna #1

Met deze standjes verbrand je de meeste calorieën

Beeld: Unsplash.com / Bronnen: Goedgevoel.be, Medical News Today, Femma.be & Viva 
Charlotte
About me

Charlotte is een Belgische millennial die het leven niet al te serieus neemt. Ze houdt van dansen tot in de vroege uurtjes, flirt er graag op los en zegt geen nee tegen een Aperol Spritz. Maar het liefst van al mijmert en schrijft ze over liefde, sex en het verlangen hiernaar.

YOU MIGHT ALSO LIKE

orgasmekloof
Wat is de orgasmekloof eigenlijk?
March 23, 2019
aftermovie kom je ook
Aftermovie: boekpresentatie van ‘Kom je ook?’
February 22, 2019
Wat kan ik doen tegen een pijnlijk orgasme? – VrijVraag #32
February 09, 2019
kom je ook lottelust artikel
GROOT NIEUWS! LotteLust brengt haar eerste boek uit (bestel ‘m hier!)
February 01, 2019
wijsheden over sex
28 wijsheden over sex die elke vrouw zou moeten weten
January 22, 2019
ik kan geen orgasme krijgen
Het lukt mij niet om een orgasme te krijgen, wat kan ik doen? – VrijVraag #27
December 28, 2018
samen komen tegelijk klaarkomen
Samen komen: 5 tips om tegelijk klaar te komen
December 25, 2018
eetstoornis
Het effect van een eetstoornis op je sexleven
November 13, 2018
antidepressiva effect sex
Wat is het effect van antidepressiva op mijn sexleven? – VrijVraag #24
November 09, 2018

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *