Bekkenbodemspieren oefeningen voor intensere sex!

door Lotte
1 reactie

Sex is net sport. Je kunt je spieren trainen om je prestaties te verbeteren. Een van de top oefeningen hiervoor zijn de bekkenbodemspieren oefeningen. Het grote voordeel is dat je ze overal ongezien uit kunt voeren en je doet jezelf én je sexpartner(s) er een groot plezier mee. Let’s do it!

Wat zijn de bekkenbodemspieren eigenlijk?

Ken je het gevoel dat je je plas ophoudt? Dat wordt mogelijk gemaakt door je bekkenbodemspieren. De spieren liggen onder je buik en zorgen ervoor dat de boel niet onderuit zakt. Ook zijn ze verantwoordelijk voor het afsluiten en openen van de anus, plasbuis en vagina. De bekkenbodemspieren zijn ten alle tijden aangespannen. Niet teveel, dan zou je nooit kunnen poepen of sex (vaginisme) hebben. Maar ook niet te weinig, want dan zou je urine verliezen. Iets waar vrouwen op latere leeftijd vaak last van krijgen. Ook voel je als vrouw tijdens de sex minder bij te weinig spanning in de bekkenbodem.

bekkenbodemspieren oefeningen

Waarom bekkenbodemspieren oefeningen?

Soms zijn te slappe bekkenbodemspieren aangeboren. In andere gevallen kan het ontstaan na een bevalling, door te zwaar werk, overgewicht, veel hoesten (door bijvoorbeeld roken) of gewoonweg door spierverslapping vanwege ouder worden. Bij slappe bekkenbodemspieren kan je als vrouw minder gevoelig zijn tijdens sex, ook kan klaarkomen daardoor opeens een (bijna) onmogelijke klus worden.

Hoe sterk is jouw vagina?

Je kunt checken hoe sterk jouw bekkenbodemspieren zijn op twee manieren. Nummer één: breng een vinger in je vagina en span je spieren zo hard als mogelijk aan. Nu voel in de kracht van je bekkenbodem. Nummer twee: stop een tampon in je vagina, span je bekkenbodemspieren aan terwijl je de tampon aan het touwtje eruit probeert te trekken. Pas op: niet te hard, anders trek je het touwtje er nog af…

bekkenbodemspieren oefening

Oefening voor bekkenbodemspieren

Door goede training van je bekkenbodemspieren (ook wel kegeloefeningen genoemd) kun je bovenstaande problemen voorkomen. Het fijne is dat niemand ziet dat je de oefening uitvoert! Je kunt je bekkenbodem dus overal en altijd trainen. Elke dag, driemaal de volgende simpele oefening uitvoeren, kan al wonderen doen voor je sexleven. Het is nooit te laat om te beginnen met de bekkenbodemspieren oefeningen!

De spier die je traint is dezelfde die je gebruikt als je je plas ophoudt. Om exact te zijn heet deze de pucococcygeus. Ga op een harde stoel zitten met rechte rug en met je voeten naast elkaar op de grond. Adem in en voel hoe je buik boller wordt. Houd je adem vast. Span nu je vagina en anus aan met de spier. Blijf dichtknijpen terwijl je rustig uitademt. Laat daarna de spanning op de spieren weer los. Herhaal deze oefening 10 keer. Probeer deze oefening ook eens terwijl je op je rug liggen op een niet te zachte ondergrond met je knieën opgetrokken en je handen op je buik.

Er zijn ook ‘speeltjes’ te koop die je helpen om je bekkenbodemspieren te trainen, namelijk de Kegel Balls. Onderstaande “Kegel Balls Smart Twins Magic Motion” komt zelfs met een app om je progress bij te houden. Don’t you love technology?!

Bekijk het aanbod van kegel balls op Pabo.nl

bekkenbodemspier kegel oefeningen

Meer sextips:

Eén gouden sextip voor de meest intense sex van je leven

Sextips van gelukkige stelletjes

20 wetenschappelijk onderbouwde adviezen voor betere sex

Dit vind je ook leuk

1 reactie

7x multitasken onder werktijd 10 januari 2020 - 06:02

[…] maar heb je nog steeds weleens een ongelukje als je hard moet lachen of aan het sporten bent? Kegeloefeningen gaan je leven veranderen! Sowieso zijn kegeloefeningen voor elke vrouw interessant om te doen. Door […]

Beantwoord

Laat een reactie achter

Wij gebruiken cookies om het gebruik van LotteLust te optimaliseren. Accepteren Lees meer

Privacy & Cookies Policy