Tijd om de bekkenbodemspier meer aandacht te geven!

door Yentl

Trek je sportbroek maar uit de kast. We gaan de bekkenbodemspier trainen! Wait… what? Jep, je leest het goed! Een stevig potje rollebollen is natuurlijk al topsport, maar het trainen van je bekkenbodemspier heeft veel voordelen. Ik hoor je denken “Dit doen zwangere vrouwen toch om niet in hun broek te plassen?” Klopt, maar wist je dat een stevige bekkenbodemspier je orgasme kan versterken? Tevens kan een man met een goede bekkenbodemspier zijn hoogtepunt ook nog eens uitstellen.

bekkenbodemspier

De bekkenbodemspier

Eerst even een snel biologielesje. De bekkenbodem is een spierplaat die de bekkenopening afsluit. De spierplaat loopt van het stuitbeentje naar het schaambeen en tussen de zitknobbels van de billen. Vrouwen hebben in het midden drie openingen: de urinebuis, de vagina, en de anus. Mannen hebben twee openingen: de urinebuis en de anus. Het trainen van je bekkenbodemspier kan ervoor zorgen dat jij meer gevoel ervaart tijdens de seks. De bekkenbodemspieren oefenen immers druk uit op de vagina en zorgen daarmee voor frictie, een intensere wrijving tussen de penis en de poes. Daardoor wordt ook de g-spot gestimuleerd. Hell yeah!

Waar zit de spier?

Laten we de bekkenbodemspier eerst even in kaart brengen. Het is natuurlijk wel van belang dat we de juiste spier trainen. Als vrouw breng je een vinger naar binnen en probeert dan als het ware om met je vagina in je vinger te knijpen en vervolgens weer te ontspannen. Je hebt de juiste spier te pakken wanneer dit je lukt zonder je billen aan te spannen of je buik in te trekken. De heren kunnen de spier vinden door tijdens het plassen even op te houden. De bekkenbodemspier wordt hier namelijk ook voor gebruikt. (Vandaar the pregnant ladies!)

De oefening

Nu je de bekkenbodemspier gevonden hebt kan het trainen beginnen. Goed nieuws mannen: Je hoeft niet iedere keer je plas op te houden om je spier te trainen, het kan overal en op ieder moment. En sorry ladies, je hoeft dus ook niet iedere keer eerst met je vinger aan de slag. Ga op een harde ondergrond zitten, zoals een stoel. Plaats je voeten plat op de grond en je benen zo wijd mogelijk. Houd je rug recht. Probeer te knijpen met je anus en voor vrouwen ook met je vagina. Je voelt dan dat je bekkenbodem omhoog komt, dus los van de stoel. Zorg wel dat je je billen niet samen knijpt en ook je buik niet intrekt. Blijf rustig ademhalen. Probeer je spier drie seconden aangespannen te houden. Herhaal dit dan zo'n tien tot vijftien keer per sessie. Voor het beste resultaat is het goed om dagelijks drie sessies te doen. Hoe meer je oefent, hoe meer plezier je ervan zult beleven. Kom maar door met de Big O´s!

Nog niet uitgeoefend? Lees dan ook eens:

Tong oefeningen voor orale seks

Vergroot je lenigheid met deze oefeningen

5 Yoga oefeningen die jouw seksleven een boost geven

Beeld: pexels

Laat een reactie achter

Dit vind je leuk

Wij gebruiken cookies om het gebruik van LotteLust te optimaliseren. Accepteren Lees meer

Privacy & Cookies Policy